صنایع لاستیک سازی ارزانی
تنها تولید کننده بستر های لاستیکی
بهترین کف برای دامداری ها چیست؟

بهترین کف برای دامداری ها چیست؟

Rate this post

یک دامدار برای به دست آوردن حداکثر سودآوری باید توجه ویژه ای به کف دامداری خود داشته باشد. این موضوع به چند جهت حائز اهمیت است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می شود:

راحتی گاوها

گاوها 11 تا 13 ساعت در روز در حالت ایستاده هستند. بتن رایج ترین مصالح کف سازی است که یک عامل خطر شناخته شده برای ضایعات سم و پا و لنگش در گاوها می باشد. استفاده از جایگزین های بتن، مانند لاستیک، در طول 2 دهه گذشته افزایش یافته است و تصور می شود آسایش گاو را بهبود می بخشد. به کمک این کفپوش های لاستیکی گاوها سریعتر راه می روند، قدم های طولانی تری بر می دارند و کمتر میلغزند. گاوها هنگام راه رفتن و ایستادن کفپوش های لاستیکی را به بتن ترجیح می دهند.

چنانچه با دقت به عملکرد ماهیچه های پا بنگریم به بینش بیشتری درمورد چگونگی واکنش گاو به سطوحی که می ایستد دست می یابیم. کاهش خستگی و فعالیت کلی در عضلات پشت در هنگام راه رفتن بر روی کفپوش های لاستیکی در تحقیقات مختلف تایید شده است. این کفپوش ها نه تنها بر راه رفتن گاو تاثیر مثبتی داشتند بلکه برای گاوهایی که روی چهار پای خود روی یک سطح ایستاده بودند نیز بسیار تاثیرگذار بودند.

کفپوش بتنی به ویژه اگر زیر پای عقب گاو باشد می تواند تاثیر بسیار مخربی داشته باشد. به طور کلی گاوها هنگام ایستادن بر روی بسترهای لاستیکی خستگی کمتری احساس می کنند.

بهبود و افزایش شیر دام

چنانچه گاوها در شرایط راحت تری قرار گیرند شیر بیشتری تولید می کنند. کفپوش های لاستیکی در دامداری ها استرس گاو را کاهش می دهند و باعث افزایش راحتی در دام می شود. این بسترها محیط را عایق می کند و در عین حال یک زهکشی عالی فراهم می کند. بسترهای لاستیکی با داشتن سطح مقاوم لغزش گاو را به نزدیک صفر می رساند. همه این موارد گاو را تشویق می کند تا استراحت بهتری داشته باشد و این موضوع مستقیما تولید شیر را افزایش می‌دهد.

تحقیقات در سوئد نشان داده است که استفاده از کفپوش های لاستیکی در دامداری سودآوری هر گاو را به نحو چشمگیری افزایش داده است. محصولاتی که می تواند به شما در دستیابی به گاوهای سالم تر و همزمان بازدهی بیشتر کمک کند از جمله محصولاتی ماند کفپوش به صورت شیت با ضخامت 30 میلی متر در ابعاد 120×190 سانتی‌متر و کفپوش های لاستیکی به صورت رول با ضخامت  25 میلی‌متر با عرض 120 الی 180 سانتی متر می باشد. تمامی این کفپوش ها دارای ضمانت می باشد.

کاهش هزینه دامداری

تشک ها و کفپوش های لاستیکی تولید شده در صنایع لاستیک سازی ارزانی برای تولید لبنیات از بهترین نوع لاستیک ساخته شده است. الیاف به کار رفته در این محصول باعث می شود تشک های لاستیکی تولید شده قوی تر و در نتیجه ماندگارتر شود. در دراز مدت استفاده از کفپوش های صنایع لاستیک ارزانی باعث سرمایه گذاری بهتر می شود.

تمیز کردن محصولات ما بسیار ساده تر از بتن، کاه یا ماسه است. بسترهای شنی و ماسه ای باید به سرعت تعویض شوند بنابراین استفاده از کفپوش لاستیکی به کاهش هزینه نگهداری و کاهش نیاز به تعویض یا تعمیرات مکرر می شود. در مقایسه با بتن، کفپوش لاستیکی عایق بهتری را فراهم می کنند که منجر به صرفه جویی در انرژی در حفظ دمای مطلوب دامداری می‌شود.

افزایش ایمنی و کاهش صدمات به دام

همانطور که در این مقاله ذکر شد ویژگی های کفپوش های لاستیکی به ایجاد محیطی امن کمک می کند. ماهیت کفپوش های لاستیکی خطر لغزش و سقوط دام را کاهش می دهد. این بسترهای لاستیکی درد و صدمات حیوان را کاهش می دهد و بنابراین هزینه های مربوط به دامپزشکی را برای دامدار کاهش می دهد .

این کفپوش های لاستیکی ماهیتا نه تنها خطر لغزش و سقوط دام را کاهش می دهند بلکه باعث کاهش درد شده و صدمات حیوان را کاهش می دهد، در نتیجه هزینه های دامپزشکی برای دامدار کاهش می یابد. استفاده از کفپوش های لاستیکی همچنین سلامت کلی سم را بهبود می‌بخشد و لنگش گاو را کاهش می دهد.

به طور کلی گاوهای سالم نیاز به مراقبت پزشکی کمتری دارند که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها در این زمینه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *