صنایع لاستیک سازی ارزانی
تنها تولید کننده بستر های لاستیکی
ویژگی های مت دامداری بسیار زیاد است

ویژگی های مت دامداری

5/5 - (1 امتیاز)

اگر دامداری دارید و می خواهید به بهترین نحو ممکن از دام خود مراقبت کنید، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

در هنگام خرید باید به ویژگی های مت دامداری توجه کرد.حیواناتی که در مجموعه خود نگه می دارید با توجه به اندازه و ویژگی هایشان نیاز به مراقبت های مخصوصی دارند.

واقعیت این است که بخش دام و دامداری در سال های اخیر در حالت رکود بوده است. البته عوامل اقتصادی باعث کاهش مصرف فراوردهای دامداری می شود. در سال های اخیر دامداران از مشکلات اقتصادی متنوعی رنج می برند.

بنابراین نمی توانند آن طور که می خواهند از حیوانات خود مراقبت کنند، چرا که هزینه ها مدام در حال افزایش است. بنابراین هر دامدار باید حداکثر تلاش خود را در جهت کاهش هزینه های متفرقه و افزایش بهره برداری بکند.

در این راستا استفاده از مت های لاستیکی در جهت افزایش بهره برداری و کاهش هزینه ها در اولویت قرار دارد. مزایای استفاده از تشک های لاستیکی بسیار زیاد است.
صنایع لاستیکی ارزانی تلاش می کند تا بهترین کارایی و بیشترین راحتی را برای گاوهای شما فراهم کند. به همین دلیل است که ما همیشه از آخرین تکنولوژی پیروی می کنیم و مت های لاستیکی را با بهترین کیفیت تولید می کنیم.

صنایع لاستیک سازی ارزانی دستاوردهای زیادی از جمله نصب کفپوش ها در بیش از 2000 دامداری داخلی و ارسال این مت ها به کشورهای همسایه را در کارنامه حرفه ای خود دارد.
بنابراین با نصب این کفپوش ها در دامداری می توانید با خیال آسوده به افزایش بهره برداری خود کمک کنید.
اکنون به پاره از مزایای استفاده مت های دامداری می پردازیم:

مزایای استفاده از مت های دام ارزانی:

  • این کفپوش های لاستیکی بهره وری از گاوها و سوددهی دامدار را افزایش می دهد.
  • فراهم کردن سطوح ضد لغزش
  • تولید کفپوش لاستیکی با جنس و متریال بسیار مرغوب
  • افزایش سلامت و تندرستی گاوها
  • افزایش تولید شیر
  • این تشک ها به راحتی گاو معروف هستند.
  • به آسانی تمیز می شوند
  • خطر آسیب را کاهش می دهند.

مهمترین ویژگی مت های لاستیکی دام در افزایش بهره برداری گاوها این است که موجب افزایش راحتی و آسایش دام می شوند. به لطف این تشک های راحت پستان گاوها زیر بدن سنگین آنها له نمیشود و آسیبی نمی بیند. در اثر له شدن پستان گاو، پستان ها ملتهب می شود. چنانچه در پستان گاو التهاب ایجاد شود، تولید شیر کاهش می یابد. در نتیجه نمی توانید محصول کافی از گاوهای خود دریافت کنید.

بنابراین تشک های لاستیکی پیشنهادی ما در سلامت دام شما تاثیر چشمگیری دارد. با توجه به مطالب ذکر شده این واقعیت که باید حداکثر تلاش خود را در مراقبت دام ها کرد انکار ناپذیر است چون هر شرایطی که بهره وری گاوها را کاهش دهد نرخ سود دامدار کاهش می یابد و هیچ دامداری دوست ندارد با این وضعیت مواجه شود. به همین دلیل است که برای گاوها باید کفپوش های لاستیکی مناسب انتخاب کنید.

مت های لاستیکی با داشتن ساختار لاستیکی که سطحی منعطف و با دوام فراهم می کند باعث می شود پستان های گاوها در هنگام دراز کشیدن آسیب نبینند. این سرمایه گذاری نه تنها باعث زیان شما نمی شود بلکه حتی نرخ سود دهی را در دامداری شما افزایش می دهد.

 

در هنگام خرید باید به ویژگی های مت دامداری توجه کرد

اهمیت استفاده از مت های لاستیکی در دامداری ها:

  • چنانچه از مت های لاستیکی در سالن شیردوشی، راهروها، محوطه انتظار شیردوشی، جلوی آخور و گوساله دانی استفاده کنید، سرمایه گذاری سودآوری خواهید داشت. مت های دامداری به راحتی تمیز می شوند.
  • این مت های دامداری کثیفی را در خود نگه نمی دارند به این ترتیب نظافت آنها آسان می شود و به نیروی کار کمتری نیازخواهید داشت به عبارت دیگر از آنجایی که نظافت به خودی خود یک مشکل اساسی است نیاز به نیروی کار اضافی  نخواهید داشت.
  • نیروی کار یعنی یک هزینه اضافی و هر هزینه سود شما را کاهش می دهد و به بوجه شما آسیب می رساند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، باید مت های لاستیکی بخرید که به راحتی تمیز شوند. این یک سرمایه گذاری بسیار سودآور هم برای سلامت گاوها و هم برای سود بیشتر شما است. بنابراین برای خرید مت های دامداری با ما تماس بگیرید.
  • مت های لاستیکی در شرایط بد آب و هوایی هیچ گونه آسیب و تغییری نمی کنند.
    مواد لاستیکی در برابر تغییرات آب و هوا بسیار مقاوم هستند. این مواد در زمستان سفت و در تابستان نرم نمی‌شوند. بنابراین در دامداری ها جزو کفپوش های ترجیحی می باشد.
  • مت های دامیک محصول بسیار منعطف و جامد است. شما می توانید از مت های لاستیکی در هر شرایط آب و هوایی برای چندین سال استفاده کنید. چرا که آب و هوای بد بر روی مت های دامداری تاثیر نمی گذاد. این مت ها در برابر حرارت و رطوبت مقاوم هستند.همچنین همانطور که در بالا اشاره کردیم تمیز کردن آن حتی در هوای سرد زمستان نیز آسان خواهد بود و از بیمار شدن پرسنل شما جلوگیری می کند. استفاده از مت های دامداری از هر زاویه بسیار سودآور است.
  • مت های دامداری برای سلامت دام شما بسیار مهم است.مت های دامداری دارای خواص بسیار مفیدی هستند. این تشک های لاستیکی نه تنها به دلیل ویژگی های ذکر شده در بالا ترجیح داده می شوند. در سال های اخیر استفاده از مت های لاستیکی توسط دامدارها به طور چشمگیری افزایش یافته است. مت های لاستیکی نه تنها برای گاو و گوساله بلکه برای اسب نیز تولید می شود.

کفپوش های لاستیکی اسب برای سلامت پاهای اسب بسیار مهم است.

بهترین بستر برای گاوها چیست؟

برای گاوهای شیری گزینه های متنوعی برای بستر وجود دارد. اما با توجه به مطالب ذکر شده مت های لاستیکی برای گاوها و اسب ها راه حل منطقی می باشد.

به همین دلیل است که باید مت های لاستیکی را برای دام خود انتخاب کنید تا آنها زندگی راحت تری داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر لطفا از وب سایت ما دیدن کنید و با ما تماس بگیرید.
مواد لاستیکی از ایجاد سر و صدا جلوگیری می کند. به لطف این ماده که به عنوان مت دامداری استفاده می شود گوساله ها در محیطی آرام و تمیز به دنیا می آیند.
همانطور که می بینید مزایای تشک گاوی بسیار زیاد است. گوساله ها باید پس از تولد به مکانی جداگانه برده شوند. این مکان ها باید دارای کفپوش های لاستیکی مناسب باشند تا مفاصل و ساق پای گوساله تازه به دنیا آمده آسیب نبیند.
در زمان زایمان گاوها باید از مکان های پر سر و صدا دور نگه داشته شوند. در این شرایط به دلیل حرکات ناگهانی و سریع، شروع به لرزیدن می کنند. مت های دام در این شرایط با فراهم کردن سطحی نرم و غیر لغزنده علاوه بر کاهش استرس گاو باعث می شود گاو به شما و یا خودش آسیبی وارد نکند.
تولد گوساله تقریبا 5 تا 10 ساعت طول می کشد. ابتدا سر گوساله و پاهای جلویی بیرون می آید و سپس کل زایمان صورت می گیرد. مهم ترین کاری که باید بعد از تولد انجام داد این است که گوساله را به محیطی تمیز و بهداشتی ببرید.
همانطور که مشاهده میکنید بستر دام باید لاستیکی باشد و استفاده از مت دامداری هم برای گاو و هم گوساله لازم است.

کفپوش های لاستیکی در دامداری شامل مت دامداری (تک لایه) مت دامداری دو لایه (با منجید ابریشم) هستند که از مواد پلیمری ساخته شده اند. این کفپوش ها ضخامت و ابعاد متفاوتی دارند که بنابر درخواست دامدار با توجه به محل مورد استفاده، تعداد دام و ابعاد محوطه متغیر است.

استفاده از مت های لاستیکی باعث سودهی هرچه بیشتر شما و کاهش خسارت های پیش بینی نشده می شود.

 ویژگی های مت های لاستیکی در دامداری

مقاومت در برابر لغزش

مت های دامداری باید دارای سطحی با بافت یا روکشی خاص باشند که به گاوها کمک کند تا بهتر و راحت‌تر حرکت کنند و خطر سقوط را به حداقل برسانند.

نرمی و راحتی

سطح مت دام باید دارای نرمی و انعطاف‌پذیری کافی باشند تا به گاوها کمک کنند. آنها باید نرمی مشابه چمن مزرعه را داشته باشند و فشار روی مفاصل و پای گاوها را کاهش دهند.

مقاومت

مت دامداری باید مقاومت کافی در مقابل وزن و حرکت گاوها داشته. آنها باید در برابر ضربه‌های ناشی از پای گاوها، دستگاه‌های سنگین و مواد تمیزکننده مقاومت نشان دهند.

آسانی در تمیزکاری

کفپوش‌های لاستیکی باید آسانی تمیز شوند و نگهداری شوند. آنها باید مقاومتی در برابر جذب رطوبت داشته باشند و غیرمتخلخل باشند تا از رشد باکتری‌ها و جذب بوها جلوگیری کنند. سطح لاستیکی در مت های دام کار تمیز و ضدعفونی کردن دامداری را آسانتر می‌کند.

عایق

مت های لاستیکی دام با خواص عایق می‌توانند دما را تنظیم کنند و انتقال سرما از زمین را کاهش دهند. محیط مطلوب‌تری را برای گاوها فراهم کنند، به خصوص در مناطقی که دماهای سردتری وجود دارد.

کاهش سطح صدا

مت لاستیکی در دامداری ها توانایی جذب و کاهش صدا را دارند و سطح صدای مزرعه گاوی را کاهش می‌دهند. این موضوع می‌تواند محیطی آرام‌تر و کم‌تنش برای گاوها فراهم کند و خطر مشکلات بهداشتی مرتبط با استرس را کاهش دهد.

بهبود چسبندگی

مت دام با سطوح متناوب یا روکش‌های ذوزنقه‌دار چسبندگی بهتری برای گاوها فراهم می‌کنند و خطر لغزش و سقوط را کاهش می‌دهند. این امر به ویژه در مناطقی که گاوها در آنها قدم می‌زنند مانند راهروها، پله‌ها و گذرگاه‌ها اهمیت دارد. چسبندگی بهبود یافته می‌تواند آسیب‌ها را کاهش داده و حرکت ایمن‌تری را برای گاوها و کارکنان مزرعه فراهم کند.

نصب آسان

مت دامداری نسبتاً آسان در دامداری‌ها نصب می‌شوند. مت دام می‌توانند با استفاده از پیچ مخصوص، واشر و رولپلاک روی سطوح موجود از جمله بتن نصب گردد. این باعث می‌شود فرآیند نصب آسان تر شود و زمان آن کمتر شود.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

برخی از  مت های دام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاومت قابل توجهی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و بدون خاکستری شدن یا فرسودگی طولانی مدت تحمل این نور را دارند. این به ویژه در محوطه هایی مانند سالن های باز یا محوطه تغذیه خارجی که مت های دامداری در معرض به نور طبیعی هستند حائز اهمیت است.

متنوع بودن محصول

چون مت دام در اشکال مختلفی از جمله رول و شیت قابل تولید است،

این امکان را می‌دهد که به طور انعطاف‌پذیر در طراحی و کاربرد مورد استفاده قرار گیرند. بخش‌های مختلف دامداری ممکن است نیاز به کفپوش هایی با ضخامت و ابعاد متنوعی داشته باشد.

همانطور که مشاهده می کنید بستر دام باید لاستیکی باشد و استفاده از مت دامداری هم برای گاو و هم گوساله لازم است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *